Det finns de som är mycket förtjusta i bilar och gillar att ha dem orörda. Det finns vissa delar i vårt fordon som drabbas särskilt av tiden och den försämring som härrör från användning. En av delarna som ger karaktär och är en indikation på hur bra vårt fordon är är däcken. Dessa är ofta skadade eller fula på grund av att de har borstat mot trottoarkanten, på grund av dåligt väder eller på grund av enbart slitage på körutrustningen. Att vara en ganska dyr del av fordonet, det verkar omöjligt att byta dem regelbundet, så vi måste välja att återställa dem, särskilt genom att måla. Beroende på försämringen, typen av däck och / eller det sökta resultatet, väljer vi en eller annan teknik. Här är några Brycus -tips för att måla våra däck.
Det första och grundläggande, oavsett vilken teknik som ska användas, är att släppa hjulet. Det är lämpligt att höja bilen med en domkraft och sedan ta bort muttrarna en efter en. De är vanligtvis mycket täta, och det är lämpligt att lossa dem lite innan du lyfter fordonet.
Om det blir försämring på grund av rost börjar vi med att gå över ytan med en borste av metallborste. Lägg stor vikt vid de mest drabbade områdena och vrår. När vi har tagit bort det mesta av ytrosten ska vi helst rengöra området med en tryckslang, men sedan göra en djupare rengöring med aceton.
Torka ytan som vi ska arbeta på och applicera maskeringstejp runt konturen så att däcket inte påverkas av den behandling som vi ska applicera härnäst. Vi kan välja mellan olika produkter på marknaden. Det mest optimala, om vi pratar om en yta med rost, är att applicera en antioxidant emalj, presenterad i olika färger, och applicera den direkt enligt instruktionerna från tillverkaren.
Vi måste ge så många rockar som anges, med hänsyn till naturligtvis torktiderna. När vi har applicerat så många lager som behövs, sätter vi tillbaka hjulet på plats och ser till att det är ordentligt förankrat.
Det finns mer moderna metoder, till exempel sprayen, som har lika mycket eller bättre resultat än den föregående.
I det här fallet kommer vi att använda en serie sandpapper, som vi kommer att använda från dem med det tjockaste till det finaste spannmålet. Inte utan att först, och med hjälp av en fettborttagare, lämna hjulet oklanderligt.
När de är rena, slipade och torra är det dags att börja med rätt behandling för att förbereda däcket enligt beskrivningen i föregående process.
Först kommer vi att ge en ganska tät primer, som har en självutjämnande förening, för att vara väl homogen. Ofta är två eller flera lager nödvändiga.
Nu kommer måleriets tur som sådan. Det är viktigt att primerskiktet är perfekt homogeniserat, inte har grader och har varit professionellt, framgången för de tidigare beror på detta steg, som är något mindre känsligt. Efter tre timmars torkning av grundningsprocessen applicerar vi sprayfärgen i 5 eller 6 lager, vilket är vad tillverkaren vanligtvis anger.
Efter torkning i 24 timmar fortsätter vi att applicera lack eller lack, vilket ger finishen till våra fälgar. Denna finish är mer än tillrådlig eftersom den vanligtvis har vattenavvisande egenskaper, vilket ökar hållbarheten och enkel rengöring, för att inte tala om den estetiska frågan.
Tack vare dessa Brycus -tips kan du njuta av däck som nya för att kunna visa upp vart du än går.
Våra kunder litar på oss
Yttranden från våra kunder
Få våra nyheter