Feber tillhör Famosa-gruppen och syftar till att nå de små så att de utforskar, utvecklas och lär sig genom spelet. Feber har en stor katalog med produkter för olika åldrar, vi kan lyfta fram: dess bås, aktivitetscenter och gungor, trehjulingar, motorcyklar, correpasillos .... Det har en direkt kundservice till klienten för att lösa och råda alla typer av frågor.
Toys Feber är ett spanskt företag som ägnar sig åt tillverkning och distribution av leksaker. Det är specialiserat på fordon, motorutrustning och trädgårdskonstruktioner för barn. Sedan 2006 har det varit en del av Famosa Group.
Feber grundades 1956 av José Rodriguez Zurita och under 1980-talet blev det ett av de viktigaste spanska varumärkena med produkter som Chabel och Baby-Feber dockor. I januari 1992 upphörde hon med betalningar, slutade göra dockor och fokuserade på sin nuvarande verksamhet.
Historia:
Febers ursprung ligger i "Toy Valley", ett industriområde i provinsen Alicante specialiserat på tillverkning av leksaker. 1956 förvärvade affärsmannen José Rodríguez Zurita företaget Juguetes Rosvi, som han grundade fyra år tidigare med två andra personer. Från och med den basen skapade han ett nytt företag som heter Feber Toys, vars namn är en akronym för dess ägare: Ferre-bröderna, ägare till ett pyrotekniskt företag; medarbetaren José Bernabéu och José Rodríguez själv Feber specialiserade sig på tillverkning av dockor för flickor, som Baby Feber, och i motoriserade apparater för barn.
Företaget hade sin bästa tid i slutet av 1980-talet. Dess största försäljningsframgång var dockan Chabel, baserad på Licca-modellen från japanska Takara, som tävlade på den spanska marknaden mot Nancy och Barbie. Senare kom andra leksaker som Family Feber, Pocas Freckles och Multihobby-byggsatsen. 1989 öppnade Feber Creadisa, dess forsknings- och utvecklingsavdelning för nya produkter, och började sin internationella expansion och 1990 ökade den sin reklaminvestering med ankomsten av privat tv och vände sig till tidens kändisar som Constantino Romero och humoristisk duo Martes y Trece. I slutet av 1991 uppgick dess omsättning till 11 500 miljoner pesetas och dess personal bestod av 300 fast anställda.
I januari 1992 ansökte Feber om betalningsstopp med en skuld på 6,5 miljarder pesetas.3 Efter att ha fullgjort sin lönsamhetsplan 1993 slutade den att producera dockor och specialiserade sig på motoriserade apparater och trädgårdskonstruktioner för barn, under ordförandeskapet för José Manuel Rodríguez Ferre, son till grundaren. I september 2006 tog Famosa kontroll över Feber.
Feber är för närvarande ett av Famosas strategiska varumärken, tillsammans med Nenuco, Nancy och Pinypon. Varumärket säljer åkattraktioner, trehjulingar och batteridrivna elfordon, liksom trädgårdsleksaker som hus, rutschkanor och gungor.
Våra kunder litar på oss
Yttranden från våra kunder
Få våra nyheter