Varumärket Santa Clara har sitt ursprung för nästan 100 år sedan (1929), i centrala Vigo, under vilket varumärket har utvecklats från en initial hantverksfabrik till ett av de mest prestigefyllda varumärkena inom porslinsproduktsektorn i vårt land, som första varumärket i branschen för spontant erkännande.
Under de olika stadierna av dess existens har fabrikens ugnar oavbrutet eldat miljontals tallrikar, skålar och koppar av porslin och lergods som har bevittnat så viktiga händelser som kungliga äktenskap eller födelsen av linjerna spanska flygbolag (IBERIA hade Santa Clara servis under de första åren i luften).
Utvecklingen av varumärket, som har vetat hur man anpassar sig till sociala förändringar och marknadens olika krav, har dock respekterat det karakteristiska och igenkännliga lejonet i dess logotyp. Detta djur speglar företagets kämparanda och lojalitet mot de principer som det är baserat på som varumärke: kvalitet, förtroende och ett väl utfört arbete.
Våra kunder litar på oss
Yttranden från våra kunder
Få våra nyheter